Wij ??

Met een bakfiets op vakantie ( april 2004 )

Eerst maar eens voorstellen,

Wij zijn een doorsnee gezin en bestaan uit: vader Wim, moeder Gerda, de tweeling : Roel en Koen, en de jongste: Luuk.

Het begon in april 2004  toen Wim een bakfiets kocht hier uit de buurt en die opknapte.
Dat ging zo goed dat we besloten er eens mee op vakantie te gaan, dus spullen op een bepaalde dag ingepakt en rijden maar.
Omdat we onderweg en op de camping zoveel reakties kregen hebben we besloten deze site op te richten. ( wim.koning@hetnet.nl )

De opgeknapte bakfiets ging dienen voor allerlei  doeleinden, zo bracht ik de jongens er geregeld mee naar school.
Maar ook naar de sportschool ging prima, en doordat ik er een accu op had gezet die middels een lichtschakelaar twee fietslampen voor en op elk spatbord een achterlicht deed branden kon ik er ook `s avond mee rijden en reken maar dat je er een hoop bekijks mee oogst, zelfs zo erg dat automobilisten bijna aanrijdingen veroorzaakten omdat ze andersom in de auto zaten.
Ik deed vanaf die tijd en doe nu nog alles op de bakfiets, sterker nog , ik heb niet eens meer een gewone fiets omdat we die hebben ingeruild voor een nieuwe bakfiets voor mijn vrouw die er nu ook daags mee rijd.
Dit is wel een bakfiets met 5 versnellingen terwijl die van mij nog een is met een doortrapper.

op vakantie

Dit is hem dan , de bepakte fiets.

met de bakfiets onderweg

Zo ging dat dan, met de oude fiets bepakt en bezakt.
Ik had deze fiets helemaal aangepast, dus voor een kleiner tandwiel en de  lagers helemaal uit elkaar gehad.
Verder zit er verlichting op en een echte ding dong bel.
Zwaar trappen ?, nou niet echt.

Naar Borger

In de zomer van 2005 besloten we van Westerlee naar Borger te fietsen naar de camping aldaar.
We huurden er een ingerichte tent voor een week en fietsten er in een dag heen.
Het was ongeveer veertig kilometer waar we de hele dag de tijd voor hadden.
De snelheid waarmee je fietst bedraagt zo`n 10 à 15 km per uur dus  met genoeg stops onderweg was dat goed te doen.
Een heerlijk gevoel geeft het als je de auto helemaal niet nodig hebt vooral als je daags rijd.
We vertrokken om 10.00 uur en waren om 15.00 uur in Borger zodat we nog genoeg tijd over hadden om ons te installeren.
Onderweg naar Borger kregen we veel reacties van mensen die buiten waren , zo van :" Dat is nog eens vakantie vieren ". of  "he`, wat leuk ".
Als wij zelf even stopten om te picknicken hielden mensen halt om onze fietsen te bewonderen. Gerda had toen nog geen bakfiets maar wel een aanhanger.
In Borger een hele leuke kampeerweek gehad en natuurlijk veel gefietst door de omgeving.
Als het `s avonds donker werd fietsten we samen wel eens over de camping met de accuverlichting aan en dan alle kinderen in de bak.
Op de terugweg weer naar Westerlee werd het onze jongste van vijf even wat te veel zodat de laatste 30 km meneer boven op de bakfiets meelifte en de fiets in de aanhanger stond geparkeerd.
Al met al een leuke eerste bakfiets vakantie.

Vakantie Lauwersoog

In de zomer van 2006 zijn we naar Lauwersoog geweest vanuit Westerlee.
Dit is een afstand van 90 km dus met twee bepakte bakfietsen en drie kinderen een hele klus.
Bovendien hadden we een zeilcursus gekocht op het Lauwersmeer van een week.
Hoe pakken we dit aan als we ook nog eens willen bakfietsen.
Toen hebben we besloten onze tent er een paar dagen van tevoren heen te brengen en dan met ons vijven er in drie dagen heen te fietsen.
Zogezegd zo gedaan maar er was natuurlijk geen tent mee voor onderweg dus dat moest ook worden opgelost.
De eerste overnachting hebben we gemaakt op camping Engelbert in een trekkershut, en ik moet zeggen dat dat heel gezellig was. Op de camping was het goed vertoeven zo aan een meertje waarin de kinderen hebben kunnen zwemmen. `s Avonds gegeten in een restaurant om de hoek maar er kon ook gekookt worden in de hut.
De tweede overnachting vond plaats in Aduard bij mensen in huis via het bed en ontbijt principe.
Op deze manier hadden we reeds 50 km achter ons.
De derde dag naar Lauwersoog en dat was het laatste stuk door het mooie natuurgebied.
Op de camping zijn we goed ontvangen en we hadden een leuke plaats vlak bij het meer.
Onze zeilcursus verliep geweldig die week zodat we ontspanning met inspanning hebben kunnen combineren.
De terugreis verliep in omgekeerde volgorde met onze bakfietsen, kortom voor iedereen die van fietsen en camperen houd een aanrader om het eens zo te doen.
U kunt ons voor vragen bereiken op 06 25262586. ( wim.koning@hetnet.nl )

Onderweg in een trekkershut Engelbert

Hier in een trekkershut in Engelbert.